Till Jenny



Eftersom jag är sveriges sämsta bloggerska och aldrig orkar uppdatera så tänkte jag vara snäll och offra mig liten nu. Varför är mest för att min kära vän Jenny så gärna vill att jag skriver om hur jag mår, om jag håller på och dör, hur tjock jag blivit, hur mycket och vad jag äter, när hon och jag kan gå ut och festa igen och om barnet fått nått roligt namn osv. Så därför är det här inlägget till Jenny och alla hennes funderingar.

Jag är i vecka 27 nu. Enligt ultraljudet som vi var på för ett antal veckor sedan ska vi få en tjej (men det vet man aldrig). Jag mår väldigt bra för det mesta förutom ont i ryggen och fötterna. Men sånt hör ju till. Vätska har jag samlat på mig lite, speciellt i benen känns det. Men det är ju ett tag kvar så jag slutar väl som en vattenballong.
Bebisen sparkar och lever om där inne. Mysigt tycker jag. Barnvagn är beställd vart en Emmaljunga citycross. Tror den kommer funka alldeles utmärkt. I övrigt tycker jag att det är mysigt att vara gravid förutom att det är fruktansvärt långtråkigt ibland. Man kan inte göra så mycket men det är tur att jag har alla scrubsboxar som jag kan se på om och om igen. Jag har inga riktiga cravings än, förutom att jag äter äpplen rätt ofta men det är inte så att jag håller på och dör om jag inte får ett äpple. Så jag räknar inte det som något craving. Hur tjock jag har blivit syns väl på bilden. Äter gör jag alldeles för lite enligt Emil, Jenny, min chef och alla andra man träffar. Men jag tycker jag sköter mig rätt bra. Jobbigast med att vara gravid är att man blir väldigt osmidig och tung i kroppen man kan inte göra saker lika smidigt som förut och att sätta på sig skorna är sjukt jobbigt.

Det vart ett hemskt långt och luddigt inlägg men bara Jenny förstår är jag nöjd. Idag har jag jobbat och lite senare ikväll ska jag och emil ut och äta och gå på bio.

Jenny har du mer frågor så får du skriva till mig så svara jag.

Kram och Hej

Kommentarer
Postat av: jenny ~Elvins mamma~

Bra nu är jag nöjd ett tag :)



Men vill gärna höra lite mer klagomål om hur jobbigt allt är, haha!!



Nää men skriv mer om graviditeten och alla förberedelser :)



Pussss

2010-04-19 @ 14:31:11
URL: http://jennyoelvin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du måste börja skriva mera här! Du skriver så himla roligt (har spanat tillbaka på tidigare månader). Så håll detta uppe nu! =D Kul att se hur din mage utvecklas.

2010-04-20 @ 08:59:30
Postat av: Sara

Vad kul att du gillar min blogg ( vem du nu än är. ) Jo jag ska försöka hålla detta uppe men jag lovar inget. Man kan ju se hur det har gått tidigare när jag försökt. Ha det finfint Kram Sara

2010-04-21 @ 18:51:20
URL: http://lillafrokensara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0