Johnny Cash



Den här gryma bilden har jag som tavla i ett av rummen i våran lägenhet. Snygg som tusan är den:)

Jag älskar Johnny Cash alla hans låtar är så otroligt bra. Det är svårt att ha någon riktig favorit.

Men en låt som gör mig väldigt glad och som jag har fina minnen till är:


"I still miss some one"

At my door the leaves are falling
A cold wild wind has come
Sweethearts walk by together
And I still miss someone

I go out on a party
And look for a little fun
But I find a darkened corner
because I still miss someone

Oh, no I never got over those blues eyes
I see them every where
I miss those arms that held me
When all the love was there

I wonder if she's sorry
For leavin' what we'd begun
There's someone for me somewhere
And I still miss someone

Varför jag har så fina minnen till den här är för att jag och Emil brukade alltid skicka texter ur låtar (nästan bara Johnny cash) till varandra i sms. Detta var i början innan vi vart tillsammans. I ett av sms jag fick stod det :

At my door the leaves are falling
A cold wild wind has come
Sweethearts walk by together

And I still miss someone
I never got over those blues eyes
I see them every where.

En mysig grej att tänka tillbaka på. Nu när Emil läser det här kommer han bli sur och tycker jag har målat upp han som någon romantisk nörd. Så jag lär väl tilllägga att han också är stor och stark dricker öl och kan slå vem som helst. haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0