Pratar i sömnen...

Något som har blivit väldigt vanligt hemma hos oss är att jag somnar på soffan. Och när jag väl har somnat är det otroligt svårt att få liv i mig igen ännu mindre att försöka få något vettigt ut ur min mun. Vilket Emil har fått tagit del av, han försöker snäll och försiktigt väcka mig och få mig att gå och lägga mig i sängen istället...


Emil:
Gumman, sover du?
Jag: Mm
Emil: Ska du inte gå och lägga dig i sängen?
Jag: (tyst och mumlandes) Vi kan vara en annan dag
Emil: Oki, Men kom och lägg dig nu
Jag: Mm sen
(Nu brukar Emil ha tröttnat och släppar in mig till sängen)
Jag: (tyst och mumlandes) Vart ska vi nu?
Jag: Jag ska bara se klart filmen
Jag: Är filmen slut?
Emil: Tyst och Sov!!
Jag: Vart ska du sova?
Emil: Grekland (olika land för varje gång jag frågar)
Jag: Oki

(Sen sover jag som en gris)

Det läskiga är att jag aldrig kommer ihåg dom här konversationerna dagen efter, jag kommer oftast inte heller ihåg att jag har somnat i soffan:) haha konstigt





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0